Integration Hub

BIK KI 4.0

BIK KI 3.7, BIK P, BIG InfoMonitor, KRD, ERIF, DZ, BR, RDO

Integrujemy systemy banków i instytucji finansowych z BIK i innymi zewnętrznymi bazami informacyjnymi, zapewniając ustandaryzowany dostęp do danych i możliwość parametryzacji własnych algorytmów decyzyjnych na platformie low-code.

BIK 4.0 yarrl

Nasze rozwiązanie:

Funkcjonalność konektorów komunikacyjnych:

Wykonywanie pojedynczych zapytań online

Wykonywanie masowych zapytań online na podstawie pliku

Wykonywanie masowych zapytań offline na podstawie pliku

Wczytanie masowych odpowiedzi offline z pliku

Masowy eksport danych odpowiedzi

Obsługa cache

Praca w trybie symulacji

Nasze rozwiązanie, Integration Hub, zostało opracowane w celu dostarczenia departamentom ryzyka dużych instytucji ustandaryzowanego dostępu do danych z zewnętrznych zbiorów, możliwości ich analizy i automatyzacji decyzji.

Rozwiązanie obejmuje zespół konektorów komunikacyjnych - usług odpowiedzialnych za komunikację z zewnętrznymi bazami informacyjnymi oraz aplikacje i modele decyzyjne realizowane w naszej autorskiej platformie low-code.

Konektory komunikacyjne udostępniają własne API w protokole REST, komunikują się z bazami zewnętrznymi z wykorzystaniem protokołu implementowanego przez ich usługi. Pozyskane dane zapisywane są w lokalnej bazie relacyjnej systemu i mogą podlegać dalszym analizom i przetwarzaniu oraz zostać zwrócone do systemów dziedzinowych podmiotu przetwarzającego.

W związku z wprowadzeniem przez Biuro Informacji Kredytowej nowego formatu BIK KI 4.0 oferujemy konektor do zapytań online i offline, realizujący komunikację z BIK Klient Indywidualny z wykorzystaniem protokołu REST i komunikatów JSON zgodnie z formatem 4.0, alternatywnie dostępna jest komunikacja z BIK za pomocą IBM MQ.

Komponenty rozwiązania

Zespół konektorów komunikacyjnych realizujących integracje z zewnętrznymi bazami informacyjnymi

Aplikacje wspierające obsługę komunikacji:

CasePro Wsady - udostępnia funcjonalność przygotowywania danych wsadów w oparciu o zdefniowane automatyczne flow lub manualną obsługę przez operatora. Rozwiązanie uwzględnia wszelkie reguły walidacji i warunki generacji wsadów.

CasePro Klient - udostępnia funkcjonalność klienta Hubu Integracyjnego, umożliwiającą manualną obsługę zapytań, przeszukiwanie kartoteki klientów i zapytań oraz wizualizację raportów z baz zewnętrznych.

CasePro Administracja, stanowiąca konsolę administracyjną do zarządzania rozwiązaniem.

Architektura rozwiązania umożliwia zastosowanie silnika decyzyjnego platformy low-code na potrzeby parametryzacji własnych algorytmów analizy danych pozyskanych z zewnętrznych baz informacyjnych w procesie oceny ryzyka. Zaprojektowane algorytmy decyzyjne mogą być następnie uruchamiane automatycznie lub ręcznie.

BIk 4.0 jak to działa

Biuro Informacji Kredytowej BIK

BIK dysponuje największą bazą klientów indywidualnych i przedsiębiorców, którzy ubiegają się lub posiadają zobowiązania finansowe. BIK działa na zasadach określonych w Prawie Bankowym i posiada uprawnienia do przetwarzania danych objętych tajemnicą bankową.

BIK jako jedyna organizacja w Polsce, gromadzi pełną informację o zobowiązaniach kredytowych, współpracując w tym zakresie z bankami, SKOK-ami, firmami pożyczkowymi, windykacyjnymi, leasingowymi i ubezpieczeniowymi.

BIk 4.0 biuro informacji kredytowej

Jak to działa:

Logika i aspekty techniczne obsługi zewnętrznych baz informacyjnych są wydzielone do dedykowanych usług, tzw. konektorów. Konektor komunikuje się w trybie online z API wystawionym przez zewnętrzną bazę informacyjną. Przykładowa konfiguracja to obsługa zapytań do baz BIK w oparciu o kolejki IBM MQ i przesyłanie komunikatów JSON (Klient Indywidualny 4.0) lub @format (Przedsiębiorca).

Główne zalety naszego rozwiązania to m.in:

automatyczna wymiana danych i integracja z systemami kredytowymi podmiotu współpracującego z BIK i innymi bazami informacyjnymi,

pełna historia zapytań i odpowiedzi,

szczegółowa walidacja zapytania umożliwiająca poprawę danych przed wysłaniem do BIK lub innej bazy zewnętrznej,

cache raportów zwracający wcześniej pobrany raport przy spełnieniu określonych warunków jego aktualności,

możliwość przetwarzania i przesyłania danych w trybie offline (np. masowe zapytania do BIK),

tworzenie własnych formularzy raportów kredytowych,

pełna zgodność z protokołami komunikacyjnymi wymaganymi przez systemy BIK, w tym najnowszy interfejs BIK KI 4.0,

w jednym hubie komunikacyjnym realizowane są usługi integracyjne z wieloma bazami danych wykorzystywanymi w procesach kredytowych, monitoringu klientów

BIk 4.0 jak to działa
BIk 4.0 jak to działa

W ramach wdrożenia oferowana jest również obsługa zasilania wyżej wymienionych baz informacyjnych, w szczególności wsadów do BIK. Platforma komunikacji została zintegrowana z silnikiem decyzyjnym (scoring, rating) i procesem kredytowym.

Dlaczego warto nawiązać współpracę właśnie z nami:

Wyróżniają nas:

dogłębna wiedza ekspercka poparta wieloletnią współpracą z BIK S.A. jako partnera technologicznego i wieloma wdrożeniami w bankach i instytucjach finansowych

otwarta architektura, zapewniająca łatwą rozbudowę o kolejne konektory komunikacyjne

możliwość wykorzystania platformy klasy low-code, do analizy raportów BIK i dalszego przetwarzania pozyskanych danych

nowoczesny i funkcjonalny interfejs użytkownika, z obsługą wizualizacji raportów

oraz omówiona powyżej dostępność konektorów komunikacyjnych zarówno do BIK KI (4.0, 3.7) i P, jak i do innych baz informacyjnych, m.in. KRD, ERIF, baz ZBP.

Zaufali nam:

Obszar biznesowy

Emilia Pieczyńska

Dyrektor Departamentu Wdrożeń dla Sektora Finansowego

Email: emilia.pieczynska@yarrl.pl

Telefon: + 48 696 496 791

yarrl logo

Dlaczego yarrl?

Działamy razem. Wspólnie z Tobą tworzymy projekt i realizujemy go. Dzielimy się naszym doświadczeniem i pasją do innowacyjnych technologii i nieszablonowych rozwiązań, aby sprostać Twoim oczekiwaniom. Dostarczamy specjalistów oraz rozwiązania, których potrzebujesz.

Nieustannie dążymy do rozwoju, nawiązywania nowych relacji biznesowych, poszerzania naszego rynku i pozyskiwania atrakcyjnych projektów. Równocześnie dbamy o kulturę wewnętrzną naszej organizacji. Siłą yarrl jest zgrany i wykwalifikowany zespół. Kształtujemy naszą firmę, omawiamy kierunki wzrostu, badamy różne możliwości i wspólnie z Tobą wybieramy ścieżki działania.